2011-2012

Ons bestuur

Na vele, vele jaren inzet voor de club en het bestuur neemt Dirk Antonis zijn ontslag als ondervoorzitter. Ook Jessy Broeckx zet een stapje opzij maar blijft nog actief mee helpen aan het verzorgen van de site en andere zaken die zij wil blijven behartigen. Waarvoor dank Jessy!

Met aanvang van het seizoen 2012-2013 wordt de functie van voorzitter ingevuld door Phil Faes. Ook Sigrid Van Gompel en Liesbeth Peeraer vullen het bestuursteam mee aan.

Activiteiten

Het nieuwe seizoen werd geopend met een paar opendeuravonden en het bezoek van Ron’s Racketshop op 13 september. Zo kon iedereen er weer volop voor gaan!

De gezellige nieuwjaarsreceptie in Brasel werd met veel inzet en plezier verzorgd door Martine Schrooten en enkele helpers.

Naar jaarlijkse gewoonte organiseerde de club zijn vertrouwde activiteiten. Op zondag 5 februari 2012 konden de leden vrienden en familie uitnodigen om deel te nemen aan het familietornooi. Zo leren ook zij de club en het spel met de shuttle kennen. De leuze blijft ‘deelnemen is belangrijker dan winnen!’. Een groot succes!

Van vrijdag 30 maart tot en met zondag 1 april kon onze jeugd zich weer helemaal uitleven tijdens het 5e jeugdweekend. Opnieuw konden we terecht in de Bemdhal in Arendonk waar alle activiteiten de revue passeerden: badmintontraining, quiz, clubkampioenschap, party, ….

Op vrijdag 20 en 27 april zijn een aantal leden de straat op getrokken in Dessel met de overheerlijke wafels waar weinigen aan kunnen weerstaan. Deze wafelverkoop zorgt voor een extra centje in de kas waardoor het jeugdweekend kan blijven bestaan.

Om regelmatig ook de ouders te betrekken bij de sportactiviteiten van hun kinderen plannen we in de vakanties ‘kind-ouderbadminton’. Vorig seizoen gingen deze door op 27/12 in de Kerstvakantie, op 21/02 in de krokusvakantie en op 10/04 in de Paasvakantie.

Ook het JOC-tornooi bracht op 27 november 2011 vele spelers naar Brasel waardoor deze dag zeker geslaagd was.

Bij het clubtreffen tegen Baret hebben we de beker in ons bezit kunnen houden. Proficiat aan iedereen die hier zijn steentje heeft bijgedragen.

20 jaar Spinshuttle! - 24 uren badminton

Omdat Spinshuttle dit seizoen 20 jaar bestond, konden we dat natuurlijk niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Vanuit het bestuur was al een soort “24u badminton”-idee ontsproten en het bestuur deed de oproep voor een werkgroep die dit concept zou uitwerken.

Ellen Tuyteleers, Liesbeth Peeraer, Jolien Van den Dungen, Sigrid Van Gompel, en vanuit hetbestuur Martine Schrooten, voelden zich geroepen om hiervoor iets uit te werken.
Er gingen vele vergaderingen aan vooraf maar uiteindelijk kreeg het hele weekend vorm. Het weekend van 29 en 30 oktober werd vastgelegd... met als resultaat dat het geen 24u maar 25u werden aangezien we het laatste weekend van oktober de klok een uurtje terugdraaien.

Op 29 oktober om 13.00u werd het startschot gegeven. De eerste jeugdleden stroomden al toe en de zaal stond klaar. Niet alleen met badmintonnetten maar ook met een springkasteel, reuzentwister, reuzen-jenga, reuzen 4-op-een-rij, een bibberspiraal, sjoelbak en grimme. In de cafetaria was een archiefhoekje gemaakt en velen dachten al met nostalgie terug aan die jaren. De ene werd nog herkend van foto's, de andere helemaal niet meer. Ook de geschiedenis van Spinshuttle werd in en rond de sporthal opgehangen, gekoppeld aan een kleine quiz. Genoeg te doen voor de ganse familie dus.

Om 14u mocht de jeugd aantreden voor het "de jeugd van tegenwoordig" toernooi. En de jeugd was goed vertegenwoordigd met 29 deelnemers. Er werd hard gebadmintond in dit enkeltoernooi en het leuke was dat iedereen prijs had, want om 17.30u stond de frituur klaar met een lekkere snack voor iedere jeugdspeler. De bijhorende frietjes vielen zowel bij de jeugd als bij de volwassenen in de smaak.

Intussen kwamen ook de eerste volwassenen toe in de sporthal en werd er in de cafetaria gekikkerd, aan nagelklop gedaan, met de pitjesbak gespeeld en vooral tot in de zeer vroege uurtjes gekaart. Je kan je afvragen of je met een treintje van 3 Grimbergens nog wel beseft wat troef is... Om 21.30u was het tijd voor het laddertoernooi. Met 60 deelnemers (30 dubbels) werd er geopteerd voor 2 ladders. Er werd hard en veel gespeeld, aan een razend tempo werden de pleinen bezet en ploegen uitgedaagd. En om klokslag 00.00u werd het toernooi afgeblazen en waren de winnaars bekend: Roy Konings en Matti Wynants van Baret waren de winnaars in poule 1, Ellen Tuyteleers en Stijn Vandenbogaert waren de winnaars in poule 2 (dit laatste duo was zo sportief dat ze hun prijs weggaven aan Jarne Heymans en Zeno Antonis voor hun enthousiasme en doorzettingsvermogen).

Na het laddertoernooi stond het discotoernooi op het programma en dit van 1.00 tot 3.00u. Een dubbelpoule toernooi zonder echte winnaar maar waarbij vooral het partygehalte zeer hoog lag. Sommige ploegen onderbraken zelfs het badmintonnen voor een discodansje. DJ van dienst, Jan Smolders, draaide de ene discoschijf na de andere en de discofever steeg naarmate het toernooi vorderde. Het discotoernooi vroeg ook om gepaste disco-outfits en de jury had het moeilijk om de prijzen voor de "best verklede ..." toe te kennen. De best verklede disco-vrouw was Liesbeth Peeraer, de prijs voor best verklede disco-man ging naar Dirk Antonis en het best verklede veldduo waren Jürgen Gilis en Sandra Huybrechts. Intussen deden het springkasteel en de massagetafel al ‘ns dienst als slaap- of rustplek.

Van 4.00u tot 6.00u speelden we het "Vreemdelingentoernooi", een dubbeltoernooi waarbij de partner geloot werd onder de aanwezige deelnemers. De vele uren wakker blijven en het badmintonnen kropen in de benen maar toch waren er voor dit vreemdelingentoernooi nog 20 dappere deelnemers. Er werden 2 poules van 5 gemaakt met nog een finale tussen de 2 poulewinnaars. Om 6.00u kenden we ook de winnaars van dit toernooi: Tim Cools en Pieter Boskin haalden het in de finale van Jeroen Janssens en Hans Smet.

De organisatie had niet stilgezeten en was alweer volop bezig met het klaarzetten van de cafetaria voor het ontbijt. De bakker was gearriveerd, de spek- en eierenbakkers hadden de vlam in de pan zitten en rond 6.30u werden de eerste ontbijtjes geserveerd. Zij die de nacht hadden doorgedaan, konden dit ontbijt zeer goed smaken, maar eens de honger gestild sloegen bij sommigen ook de vaakluizen toe. Hier en daar lagen er al te dutten op de stoel.

Om 10.00u mocht de jeugd nog ‘ns aantreden voor hun laddertoernooi. De 13 spelers streden voor hun plaats op de ladder (met Jarne Heymans als winnaar) en om 12.00u kon ook dit toernooi afgesloten worden. Nog 1 uur te gaan ...

Om 13.00u was alles opgeruimd, stock geteld en zat ook de taak van de werkgroep erop en konden ook zij na 26u huiswaarts keren en met een goed en voldaan gevoel hun bed opzoeken. Het was een zeer geslaagd weekend maar dit was nooit gelukt zonder alle helpers, spelers en supporters:

  • Bedankt aan alle helpers in de keuken die de hongerige magen stilden;
  • Bedankt aan alle helpers achter de toog die de dorstigen laafden en er mee de sfeer in brachten door 4 of 5 op een rij te spelen of door gepaste disco-outfits;
  • Bedankt aan "de moekes" die uren gesleten hebben achter de kassa, de quiz hebben verbeterd, de aanwezigheidstombola voor het racket hebben verzorgd, foto's hebben genomen en zoveel meer;
  • Bedankt aan de chauffeurs naar bakker, beenhouwer en supermarkt op zondagmorgen;
  • Bedankt aan onze geweldige DJ;
  • Bedankt aan de zaalwachters en gemeente voor de hulp bij het klaarzetten en afbreken van de zaal;
  • Bedankt aan de "postbodes" om mee de enveloppen en affiches rond te dragen;
  • Bedankt aan de mede-organisatoren/assistenten bij het indelen van de toernooien;
  • Bedankt aan de sponsors voor de prijzen;
  • Bedankt aan de makers van de soep;
  • Bedankt aan de kaarters;
  • Bedankt aan de supporters;
  • Bedankt aan de spelers;
  • ...

Bedankt aan iedereen die er dit weekend bij was !!!
Namens de werkgroep: Martine, Jolien, Ellen, Liesbeth en Sigrid